fredag 16 maj 2014

Ajöss!

Jag är oerhört trött. Skulle jag gå och lägga mig nu skulle jag antagligen somna. Men inte än - för badrummet måste ännu städas. Jag har städat, dammsugit, torkat damm och fläckar precis hela dagen. Alltså det finns väl knappt något mer frustrerande än när en fläck inte går bort!? Jag som annars tycker städning är meditativt har spytt över dagens sysslor. Orkar.inte. Jag tror det kan bero på att jag inte städar lägenheten för mig själv utan för vår sommarhyresgäst. Vilket i sig förstås är en bra sak; att vi har en sommarhyresgäst, men städningen kunde jag ha skippat denna gång. Nåja nog om städning.

Jag har en väldigt sällsam känsla just nu. Ruben for iväg med vårt pick och pack och har redan börjat sitt sommarjobb. Jag är ensam i Vasa men utan egentlig orsak. Eller jo, jag skall ju till Mustarinda med klassen imorgon, men det är i Hyrynsalmi - inte här. Så här sitter jag framför Rubens skrivbord, dator och på hans stol i en skinande ren lägenhet och undrar vad jag egentligen gör här. Borde jag inte vara i Sibbo, ha sommarlov, praktik och spankulera i paipisträdgården? Det känns som det.

Det blir skönt att lämna lägenheten, men jag vet att det kommer att vara ännu skönare att komma tillbaks.
Det här är ju faktiskt vårt. Och nästa höst blir annorlunda och spännande. Bra tror jag också.

Inga kommentarer: