fredag 11 oktober 2013

Susan, Alice och Fio

Ah ja, det här håller jag på med just nu. Skriver allt jag kommer på om vad jag läst i Susan Sontags
bok Om fotografi medan jag lyssnar på Alice In Chains. Klok kvinna med visa åsikter om fotografiet men med ett helt för avancerat språk för att boken skulle vara en skön upplevelse. Nå, vad jag egentligen ville säga var att jag är så glad att ni har visat intresse för mitt fotografi projekt, kommenterat, peppat och haft åsikter - det betyder jätte mycket! och så är jag också jätte glad över att få uppmuntrande kommentarer om mitt bloggande, det känns trevligt att något av det jag tänker på intresserar er också.






Idag är det äntligen fredag! Det har varit en lång skolvecka och energin börjar vara uttömd så det blir fantastiskt skönt att köpa något gott och sedan vänta på att FIO anländer med tåget. JEJJEJEA! Ser så framemot det! Känner mig så mycket mera som en levande människa när någon hälsar på, har så lätt att vara i min bubbla annars. Glömmer att kontakta mina vänner och känner mig sedan ensam. Åh det finns så många saker som är helt mitt eget fel. Men lite bättre har jag ändå blivit på det, så en liten klapp ger jag mig själv på axeln. En annan sak som känns otroligt skönt är att jag är för tillfället inte stressad = wow, vilken skön känsla! Skall njuta av det så mycket som möjligt. Stressigt kommer det ju nog att bli speciellt då jag själv skapar mycket stress åt mig själv men tillsvidare är det lugnt.
Ojoj vilken råddig text.. nå fortsätter att spotta ut tankar. Jag har funderat på att kontakta monki angående mardrömstavlan jag målade för ett par år sedan(är det faktiskt så länge sedan!?), tycker att den passar in ganska bra i deras stil och kanske man kunde ha det som motiv på någon tygkasse eller något. Känner att jag måste kicka igång lite min marknadsföring som illustratör också, har inte fokuserat på det på väldigt länge.
Om jag bara fick färdigt min hemsida, eller rättare sagt om jag ens fick igång hela grejen. Nå nästa vecka då skall det minsann skapas på löpande band! Nu måste jag äta något. Trevligt veckoslut!




1 kommentar:

Fanny sa...

Eftersom de gäller ett ämne som ja själv också tycker att e jätteviktigt så kan jag nog tänka mig att ställa upp. Hör av dej! :)