söndag 6 oktober 2013

Den perfekta söndagen












Idag har jag haft den perfekta söndagen. Åh som jag njutit. Vaknade i lugn och ro, somnade om en stund, ätit morgonmål, ätit ett till morgonmål, sett på Frasier, läst bloggar, lagat pasta bolognese med Ruben, pussats i soffan, inte bäddat sängen, vilat på maten med musik, varit på länk, ätit soppa, kramats och nu städat. Kvar finns ännu hela kvällen och jag tror vi fortsätter på samma linje. Mer drischande, mer Frasier, mer mat och mer kärlek. Fy fanken vad skönt!

Imorgon börjar skolan igen och jag ser så framemot det. Blir skönt att få vara kreativ på ett annat sätt
och blir skönt att få fokusera mera på sig själv och det egna skapandet. Dör nämligen av inspiration just nu. Tack vare den nya datorn jag investerat (med lånade pengar) kan jag nu äntligen redigera bilder i RAW format, utan att skärmen fryser varannan minut och utan att behöva byta dator och överföra filerna med minnepinne för att publicera. Dessutom är jag nu med i Creative Cloud och har till gång till ALLA adobe program!! Jag har dreamweaver, InDesign, Illustrator, Photoshop, after effects mm! Alltså fatta min lycka! Nu kan jag laga min hemsida själv, jag kan laga visitkort själ, jag kan planera och fixa min logga själv- äntligen kan jag göra något! Så fruktansvärt peppad och det bästa är att jag vet precis hur jag vill ha det och inget hindrar mig. Så känns det ju rätt bra att ha fotouttyck som första kurs då jag kan genomföra den här idén Vet redan vad serien skall heta och har redan kontaktat några fantastiska kvinnor som har lovat ställa upp. Portfolio material hoppas jag.  Annars ser jag framemot att läsa en nyupptäckt bok av J.R.R Tolkien, tydligen hans personliga favorit. Lär knappast bli besviken.
Vädret var förresten underbart igen. Tänker alltid att jag borde fotografera lönnarna vid havet när jag springer där förbi. Kanske jag kommer ihåg att göra det någon ledig dag. Nåväl, ha det bäst nu skall jag vattna blommorna, kram.



Inga kommentarer: