fredag 6 september 2013

internet+datorer=lame

En sak som gör mig väldigt upprörd just nu är faktumet att jag som studerande
är tvungen att vara uppkopplad varje dag. Att det väntas av mig att jag läser skolmejlen.
Och inte bara en gång om dagen utan flera, för det kan under kvällens lopp komma information
om morgondagen. Och det tycker jag på något sätt är ganska elakt rent ut sagt. Att man bara utgår från
alla har datorer hemma, med internet dessutom, och att man faktiskt skall sitta farmför den också utanför
skoltid. Det gör mig ganska förbannad ju mer jag tänker på det. Jag blir så störd på att man hela tiden
skall vara framför datorn. JAG VILL INTE SITTA FRAMFÖR DATORN HELA TIDEN!!!!!!

Varför kan man inte istället sätta mer tid på planering så att det inte skulle komma lika mycket
förändringar hela tiden och varför kan man inte t.e.x lämna ett meddelande på telefonen om det
gäller något akut. Alla har inte heller smartelefoner! Jag får lust att skrika "FATTA NU REN, JAG
VILL INTE HA OCH DET ÄR INTE ALLS KONSTIGT ATT JAG INTE VILL!" Jag är så trött
på internet och allt som förvinner med det. Jag önskar att man kunde läsa bloggar på bok. och att det
enda jag behövde kolla nu och då är min privata mejl. JAG TYCKER ATT INTERNET ÄR SÅ
TRÅKIGT!! Sådär, nu har jag avreagerat mig. Kanske. För en stund. Är två sekunder
från att radera min fb. Äckliga sak.

ps. Det här inlägget handlar inte om att människor som gillar datorer och internet är dumma
i huvudet, naturligtvis inte. Det här inlägget handlar om min högst personliga uppfattning och
upplevelse. Så jag hoppas att ingen tog åt sig. och scrolla bara förbi om ni är av annan åsikt!

Inga kommentarer: