lördag 16 maj 2015

grönska täcker


























Grönskan gör allting betydligt mer överkomligt. Utsikterna ser med ens ljusa ut och inte ens de värsta orättvisorna gör mig särskilt nedslagen. Otroligt skönt. Jag känner mig inspirerad, energisk och rätt glad! Vi har möblerat om igen och i vardagsrummet finns numer en bokhylla och ett äppelträd (bildbevis kommer i morgon då vi städat!). Bilder är inramade och fler på kommande. Fläkt inhandlad (vi vill ju inte vara utan i sommar) och sushi inmundigad. Drömmar diskuterade och bröllopsfix fixade. Det bästa av allt är att jag äntligen kommit igång med löpningen! På mjukt underlag och i snigelfart klarar jag av 4 km. Hälften kortare och långsammare än innan men denna sträcka känns just nu som världens största seger. Jag-kan-springa!!!!!!! Lättnaden är enorm. Det känns som att jag kan andas igen. Det känns hoppfullt. Det känns roligt. Det gör mig LYCKLIG! Jag älskar att springa. Jag blir fylld av endorfiner och jag känner lugnet sakta återvända. Det kommer att lösa sig någon gång. Och under tiden kan jag springa, åtminstone lite.

1 kommentar:

Hanso sa...

Jess!! Så glad jag blir över att du kan springa. <3 Ska ringa dig någon kväll i veckan. Puss.