lördag 28 februari 2015

dagen som inte blev

Usch, fy, jag mår så fruktansvärt illa. Hade haft en tung vecka och såg fram emot en god natts sömn. Vaknade istället mitt i natten av att Viggo stirrade på mig och att ett vidrigt illamående knep i magen och stockade sig i halsen. Hoppas jag inte fått någon bobba av barnen. Att må illa är nog bland det värsta jag vet. Förutom att illamåendet är obehagligt och irriterande är jag grymt besviken över att mina veckoslutsplaner förstördes. Jag sov dåligt, vaknade tidigt, kunde inte njuta inte av någon mat, hade ingen orsak att sätta på mig läppstift och min efterlängtade loppisrunda blev definitivt inte av. Åhh, besvikelsen och frustrationen. Illamåendet går i vågor och ibland klarar jag knappt av att röra på huvudet än mindre att läsa något. Fy fan ändå.

Tur att åtminstone liljan är vacker och att Viggo håller mig sällskap (han har jamat förskräckligt det senaste dygnet. Han saknar säkert Ruben precis som jag).



3 kommentarer:

Hanso sa...

Äschfy, hoppas illamåendet stillar sig, att söndagen blir en bättre dag. Det är svårt att komma ur en sådan dålig känsla, gör allt som känns bra för en stund, typ öppna fönstret eller lyssna på musik. Skönt att du har Viggo där i varje fall. Gillar bilden på honom väldigt mycket! Hälsningar från Falun, jag saknar dig <3

Anonym sa...

Tack, jag mår bättre idag! Oh så mycket hälsningar till Falun! Saknar dig med, vi får höras snart! kram <3/Mandi

Anonym sa...

Äckligt att du mår/mått illa men JEEEJEEEE mera inlägg, i am löööövin it!!!!