söndag 12 januari 2014

SIlvergrön

Mitt slutarbete.
Tänk att jag om några månader skall påbörja mitt slutarbete. Det är helt galet, helt ofattbart! Att jag är färdigt utbildad (väl..) sedan. Att jag snart studerat fyra år fotografi. Och ännu mer galet är att jag sedan skall försöka livnära mig på konst. wow.
Men än är det snö ute och januari har bara börjat. Nu skall vi inte gå alltför långt fram i förtiden.

Kära vänner:
Silvergrön är den vackraste färgen jag vet. Mjuk, elegant och kraftfull. Som eucalyptus, jasmin - och pilträdets blad.  Och ni vet ju att jag älskar naturen och allt som är vackert. Men hur kommer det sig? Varför finner jag vissa saker mer estetiska än andra?

Silvergrön är en bildbiografi som undersöker just det. Min bekvämlighets zon. och mitt liv.

Det kommer att finnas bilder på vänner, familj, vackra saker, svåra saker, smärtor, sorger och lycka.
Silvergrön utesluter inget.

















Inga kommentarer: