tisdag 3 september 2013

vi gick längs en liten stig till havet

Jag har njutit av att vara tillbaks i Vasa. Allt har förlöpt väl på praktiken.
Människorna är härliga och jag kommer att få jobba på barnradio-webben och strömsö! Skoj!
Ruben och jag har fixat lägenheten så nu pryds väggarna av tavlor och hyllor, soffbordet är vitt och
det nygamla vitrinskåpet fyllt. Jag tycker att vi har det så fint och jag sover så gott på vår nya
bäddmadrass. Jag går promenader och plockar in höstens sista blommor och låter dem stå här
och var runtomkring i lägenheten. Maten har smakat, häromdagen lagade jag en jättegod spenat-pesto
till risnudlar, blir alltid lika överraskad när jag lagat något riktigt gott. Skorna från hm anlände äntligen
och fastän jag är tvungen att betala tillbaks nästan en månadslön (skäms på den ansvarige!) tänker
jag behålla dem. En dag ösregnade det så jag for ut och sprang och det var så skönt! Folktomt, ljummen
luft, doften.. underbar och jag blev genomblöt men det gjorde absolut ingenting så jag log i samförstånd
med tjejen jag mötte. Jag gjorde mitt första besök till biblioteket och tror jag hittade bra böcker, ser
framemot att börja läsa. Men först måste jag äta lite havregurt med banan för jag blev så hungrig av
långlänken jag gjorde med Julia. Tiden går så fort när man har så evinnerligt mycket att tala om.
Men nog saknar jag ju redan alla 'där nere'.

Kanske jag nåttag skulle orka sätta in bilder jag tog på lägenheten, och så måste jag sluta fundera på
kjolen jag inte köpte från loppis. Nu tänker jag tända ett ljus i lyktan. Kram alla fina, hjärta!

Inga kommentarer: