måndag 19 augusti 2013

Lilja Viola


Om fem dagar är jag i Vasa igen. Då är nog sommaren officiellt slut för min del.
Men jag misströstar inte, tycker i hemlighet att det skall bli skönt att inte behöva svettas och att få gå tillbaks till Vasa rutinerna.
Det är skönt att nästan veta vad som kan förväntas, helt säker kan man ju naturligtvis aldrig vara. Jag borde inleda hösten med en sex veckors praktik på Yle (såvida min lärare inte fått fnatt och bestämmer sig för att platsen inte godkänns!) som jag ser framemot. Vore allt bra med lite nya kontakter med tanke på framtida jobb.
Ser framemot att sätta ihop nya kommoden och att rada allt kärl i det nygamla vitrinskåpet (målade det vitt idag). Ser också framemot att cykla, länka, gå till biblioteket och kanske spela fotboll någon gång i veckan.
Det finns alltså mycket att glädjas över.

Tänk hur fort ett år går och tänk hur många tankar som hinner gro under året. Tänk att idag har Ruben och jag varit förlovade i ett år och tänk att snart har vi varit ett år sambon. Tänk att jag påbörjar mitt näst sista år, och tänk på allt som blivit bekant. Men tänk också på att snart har Opa varit borta i ett år och tänk att det inkommande året kan överraska på alla sätt.






En sak är i varje fall säker och det är att den här sommaren var tusen gånger bättre än förra.
Till all lycka, det var egentligen det enda jag hade önskat. Jag har t.o.m gjort det mesta jag planerat,
inklusive att ha tråkigt. Sveaborg, att måla med akvareller och att rullskrinna blev inte av men det kan
jag kanske försöka med en annan gång. Jag har ju trotsallt ganska många somrar kvar.
Till nästa sommar hoppas jag på att ha ett firmanamn och en egen hemsida/portfolio.
Hemskt mycket mer än det, förutom sommarjobb, tänker jag inte sätta energi på.
Ja förutom att gå i skola då.

Inga kommentarer: