fredag 24 maj 2013

knarr sade golvplankorna

En sak är jag väldigt glad för och det är att jag lyckats leva för stunden
och tagit vara på dagen. Jag har tänkt på den, njutit av den och gjort just
det jag velat, vilket oftat varit ingenting alls. Jag hittar nya sätt hur jag kan kombinera
zucchinin, springer när jag känner för det och cyklar när jag känner för det.
Läser Sofi Oksanens Utrensning och Baby Jane, Jane Austens Stolthet och Fördom
och dagstidningen nogrannt varje dag. Jag pajar katterna, pussar Ruben och lyssnar
på Jack Johnson i bilen. Jag kollar på Grey's Anatomi, ibland på Game of Thrones med Ruben
och på tians nyheter. Jag trivs i mitt sommarrum för första gången och ser framemot
att använda alla loppisfynd. Varje gång jag sminkar mig sätter jag guldglittrig ögonskugga
på ögonlocken. Det känns bra alltså. På måndagen börjar jag jobba och det är ångestfyllt,
men jobba måste jag i varje fall så jag tänker inte på det för mycket. Min tatuering har
nästan läkt - äntligen!

Inga kommentarer: