lördag 2 februari 2013

vi stannar här ett tag.

Har en semla i ugnen och brevid mig en kopp te. Tet kom i ett paket i posten igår.
Det var fint. Ute snöar det häftigt och jag överväger att lämna min utflykt till morgondagen.
Jag har tänt levande ljus och ser på hur det sakta blir ljusare utanför. Jag trycker undan all stress,
stressa kan jag göra en annan dag. För idag skall jag gå till biblioteket, köpa tulpaner och laga
avokado-räksallad tänkte jag. Ringa några samtal, gå till gymmet, kanskekanske rita litet och
kanskekanske idéa lite på en barnbok. Ruben har varit borta sedan torsdags men det känns lugnt.
Jag har somnat bra och har förståt att vårt hem i Vasa, faktiskt är vårt, mitt, jag känner mig trygg här.
Jag har flyttat sex gånger i mitt liv, det blir nästan vart fjärde år, men här stannar jag nog ett tag.
Följande flytt önskar jag att är till sibbo, men jag är inte färdig här ännu. Och det känns helt bra. 

Inga kommentarer: