måndag 19 november 2012

we could close the curtains and pretend like there's no world outside

Steg upp kvart över sju idag, förvånansvärt svårt var det även om jag
är en obotlig morgonmänniska. Kan bero på att jag fått sova ut varje morgon
i över en vecka nu. Tog i varje fall efter morgonmålet en promenad till simhallen.
Perfekt uppvärming och bra sätt att vakna till. Simmade inte utan prövade deras gym.
Inte så vidare, men för 3, 70 så skall man väl inte klaga. Huhhu, alltid lika skönt att röra
på sig. Har blivit alltför litet av den varan den här hösten. Visserligen tar jag promenader
dagligen men ett riktigt ordentligt gympass gör nog susen! Nackdelen är att knäet börja
värka igen, måste ha haft tyngdpunkten fel på något sätt. När jag kom ut stålade solen,
och det var super skönt väder. Lunkade långsamt (för att den kräftrödafärgen från ansiktet skulle
lägga sig lite) till Rubens skola för att äta. Stal sedan cykeln och är nu hemma.
Har bott över en vecka här nu, "officielt". Det har varit jätte skönt och roligt. Vi ser på filmer,
lagar mat, Ruben lärde mig att dansa vals och så går vi på äventyrspromenader (jätte farliga).
Har haft turen med en himla massa självstudier så jag har i lugn och ro fått sjunka in
i vår nya, gemensamma vardag. Nu skall jag fixa klädskåpet och sedan skall jag nog bara läsa.
Har förörvrigt läst ut, Ockupanterna av Thomas Kanger och Den vita tigern av Aravind Adiga,
den senare snäppet bättre. Skall ha ett finska föredrag snart (USCH HATAR DET) så tänkte
för första gången i mitt liv läsa en finsk roman. En finsk översättning av Indecision, Benjamin Kunkel.
Vi får se hur det går..
åh saknar en massa människor men vi kommer ner på onsdagkväll till all tur!

Inga kommentarer: