fredag 20 april 2012

hemlösa han


Nåja, nu är min serie färdig. Den heter Hemlöshetens ansikten
och gjordes för en kulturtidning som befattar sig med ämnet -
Grader av hemlöshet. Med min porträtt serie ville jag poängtera
att det kan vara precis vem som helst som är hemlös. Det finns ingen
typisk personlighet som skulle ha anlag för sådant och det finns inget
vi och dem. Jag ville också påminna om att även djur kan vara hemlösa.
Tänk nu på alla stackars sommarkatter.
Jag har även bidragit med en text och det blir spännande att se hur vår
grupp sätter ihop sitt material. Harmar att jag inte är där då det är "pressrelease".

Vi har ledigt idag, jag vaknade halv 7. Men det gjorde ingenting för solen lyste
och jag har mycket att göra. Men först skall jag äta havregröt med ägg
nersmulat (GOTT!) och skriva lite dagbok. Ha det bäst!

Inga kommentarer: