måndag 5 december 2011

Mandy morning*


Skönt att äta morgonmål i lugn o ro och lyssna på katten som
spinner på kökssoffan.

Är så glad att mamma äntligen hört mina böner
och minimerat användningen av röda julprydnader.
Man klarar sig utmärkt utan dem.

Finaste skåpet med hönsnät.

Och här sover jag. I mammas och pappas gamla sovrum som
nu fungerar som gästrum. Skåpet fick vi gratis från en byskola
som annars hade slängt dem. Galna.

Idag planerar jag att åka in till stan med min syster, träffa en fin vän
och sedan följa med bloggalan - lycka till Cappuccino! Kram
(måste bara putsa bort leran från mina högklackade skor..)

* En åldring kallade alltid mig till det på sommarjobbet. Han sade det
högt och skrockade sedan nöjt. Finare än Manduska i varje fall.

4 kommentarer:

emilia sa...

Helt jätte fint rum ! :) mysigt

emilia sa...

Helt jätte fint rum ! :) mysigt

emilia sa...

Helt jätte fint rum ! :) mysigt

Anonym sa...

UUUUPS...ehheh