måndag 29 augusti 2011

Solen skiner och det regnar samtidigt

Jag har utsikt över en lågstadieskola och en rad vackra,
stora lönnar.
Kvällsol, skrivbord, fönstergluggar och anslagstavlan som
jag inte ännu hunnit fylla.
Bokhylla och sänghörna. Sov till min förvåning väldigt
gott första natten. Drömde så trevligt att jag blev besviken
när jag vaknade.
Första kvällens utsikt var inte så illa den heller.

Efter en förvånansvärt intensiv och utmattande
första skoldag, är det förskräckligt skönt att kasta
sig på sängen (så ovant att inte sova i dubbelsäng)
och låta kvällsolen träffa ansiktet.
Förutom några praktiska missar så är jag väldigt
nöjd med mitt rum. Fönstrena med fönstergluggarna
är ju bara fantastiska!
Idag har jag betalat för dyr express buss, köpt en skräpkorg till wc'n
och putsat köket i en timme. Just nu puttrar en grönsakssoppa
på spisen och utanför regnar det samtidgt som solen skiner.
Kram från fjärde våningen

Inga kommentarer: