tisdag 30 augusti 2011

12 bananer

Felet fixades med att installera firefox. Bra så.
Idag har varit en väldigt underhållande och givande
dag. Började med en minimalistisk utställning av skolans
bildkonstlärare och fortsatte sedan med några informationstillfällen
och en intressant föreläsning. Maten jag gjort igår åts runt A husets
köksbord med min årskurs. Bästa matpausen hittills. Vi hann avveckla
ämnen som minkpäls, ankdammen och folk som äter 12 bananer till lunch.
Skönt att bekanta sig med varandra och känna sig allt mer avslappnad.
Förfasades över busskorts priset en lång stund och beslöt att söka jobb.
Fick direkt napp på ett café men då jag inte kan jobba heltid 2 veckor i september
ser det tyvärr inte så säkert ut. Nå i sådant fall skall jag fråga Korvgöran tillnäst.
På vägen till cafét stötte jag på två killar från min klass och vi satt en stund
på sportklubben och snackade. En till bra dag, tack för det!
Utsikten från mitt fönster gör mig inte besviken idag heller.
Några barn leker och himlen är ljusrosa.
Jag skulle städa wc'n idag och leta efter tvätthuset men ähh orka.
Skall äta lite gröt o slö surfa istället. Ha det så bra!

Inga kommentarer: