torsdag 3 mars 2011

Love with no fear

Jack Johnson sjunger om hur han bäst skall
skydda dig från omvärlden, men hur skall
han kunna skydda dig från allt det onda utan
att ljuga. Då tycker han det är bäst att bara älska
utan rädsla. Första gången reflekterade jag inte alls
över det här. Det var ju så självklart att älska.
Men orden satt kvar och så småningom förstod jag dem
mer. Började förstå hur svårt det faktiskt är. För
ju mer du älskar något, desto mer har du att förlora.
Ibland i svaga stunder blir jag jätte rädd. Tänk om
jag skulle förlora allt. Hur skulle jag överleva det?
Men vad är det för vits att leva om du inte vågar något?
Så jag älskar kanske inte utan rädsla,
men jag älskar trots mina rädslor.

2 kommentarer:

ulkki sa...

det värsta, för min del, skulle vara att mista allt pga att jag har litat på den...

Amanda sa...

sant så sant