tisdag 16 november 2010

måleri




Annat skoj i skolan är vår målerikurs. En serie med valfritt
tema och valfri teknik var uppgiften. Jag lagar en serie på
fyra oljemålningar med temat höstkänslor. Överst ser ni
första målningen, kaffekoppen på spegeln. (ni hittar den som
foto i arkivet) i mitten ser ni lite av ulrikas serie o nederst
min senaste målning. Molly och jag. Fast jag är inte ännu säker
om jag vill att man skall känna igen mig. Ingen fara antagligen,
ni kan ju jämföra med bilden i sidohuvudet haha. Ganska bra att
se dem nu så här på foto. Märker alla skavanker och detaljer som
ännu måste bearbetas. Skön tisdag till er!

2 kommentarer:

kata sa...

damn du e mest talnted i världshistorien. ja va på jobb ida :( men allt e nog mycke bättre! imrn ska mam på operation o ja ska ti sjukhuset men kanske vi kan ses ändå före eller efter att ja hälsat på henne? vad har du för tidtabell, ska ringa ti dj. megacream<3

Anonym sa...

Wow! Du kan nog :)
Ida