lördag 7 augusti 2010

carry my bag


Jag är inte den där personen med inställningen "man kan
inte ha för många väskor". Jag trodde att jag var, men
faktum är att för tillfället har jag helt för många väskor.
Vet aldrig vilken jag skall ta. Fast på senaste tiden har jag
använt bara en - den prickiga tygpåsen. Den har jag använt
regelbundet hela våren, hela Paris resan och så gott som varje
dag här hemma. Den är helt enkelt bäst. Låg profil samtidigt
som den kryddar resten av kläderna. Jag tror att min syster
någongång fått den med en tidning.
Korgväskan är så himla fin, men den har jag ännu aldrig använt.
Mamma har hämtat med den från Frankrike.
Den sista väskan är min farmors gamla om jag inte minns fel.
Den har jag använt mest som konsertväska då den är så lätt,
liten och platt. Jag har några gånger t.o.m stoppat den under
skjortan när jag inte ville ha den ivägen.
Väskor är så himla fint och nödvändigt. Jag tror ändå att det
skulle vara vettigare att ha bara några få som passar till fler
ändamål. I hemlighet är jag ute efter en ny väska. Höstväskan
är obligatorisk, ju. Varma kramar

1 kommentar:

kata sa...

tacktacktack!
dina bilder är finaste jag älskar den här med väskorna.
mandi vi startar påriktit ett företag eller någå designsystem vi är så ässäpar.
varmaste kramar !