fredag 1 maj 2015

rensat i röran

Just nu har jag ett enormt behov av att rensa bort allt som inte är nödvändigt eller favoriter. Önskar att vi hade bättre förvaringsmöjligheter så att minimalt med grejer skulle behöva stå framme. Skulle egentligen vilja leva rätt minimalistiskt. Skulle vilja satsa på konst och kvalitativa möbler istället för massa krimskrams. Kanske i nästa hem. Men rensa kan jag alltid göra och det är planen för det här veckoslutet. Rensa allt som inte känns rätt! Vilken lättnad det kommer att vara sedan. Det enda som är jobbigt med rensandet är samvetet. Eftersom jag vill bli av med sakerna nu och inte sedan så blir det nästan så att de hamnar i skräpkorgen. Idag förde jag dock en del saker ner till bottenvåningen av vårt höghus. I ett hörn vid ingången brukar folk nu som då lägga fram grejer de vill bli av med och jag hoppas att det vi lade fram har åtgång. I samma veva som jag rensar brukar också inredningsinspirationen träda fram och denna gång är inget undantag. Så fort jag inte har tusen andra grejer att fundera på så vill jag måla köksbordet vitt och köpa nya fina stolar från loppis. Den där bokhyllan vore ju också trevlig.. Nedan två inspirerande bilder. 1. Julias fantastiska illustrering!! Måste hitta ram genast! och 2. Min nya väska i en vacker pudrig blågrå nyans (bilden gör inte rättvisa).



Inga kommentarer: