fredag 17 april 2015

elektroder och sånt




Jag var till en ny fysioterapeut idag. Annars föga givande men fick två redskap att bekämpa smärta med vilket alltid är tacksamt. "Korsetten" skall hjälpa ryggsmärtorna och elektroderna kan jag använda på akut smärta och även i förebyggande syfte. Korsetten är annars bra men spänner på min redan spända mage så det är högst oangenämt. Tänkte ändå att den kan fungera på den långa matrasten utomhus på dagis då jag står i en timme och femton minuter. Elektroderna fungerar på det sättet att de skickar impulser till hjärnan som ersätter smärtimpulserna jag har, hjärnan kan nämligen tydligen inte registrera två smärtimpulser från samma ställe samtidigt. Jag hoppas de fungerar, att ibland ha lite mindre ont vore underbart. 

Annars så mår jag lite bättre. Den värsta stress-ångesten har dämpats och jag kan se ljust på saker igen. Har börjat gå och simma ett par gånger i veckan vilket känns fantastiskt skönt. Försöker aktivera mina stela och sovande muskler och hoppas samtidigt att lite spänningar släpper. Känns som en oändligt lång väg till den där löpturen, men har väl ändå tagit ett steg i rätt riktning. På måndagen om två veckor skall jag tala med en psykolog. Hoppas det känns bra. 

2 kommentarer:

Lina sa...

Hoppas korsetten hjälper! Och bra att du sökt hjälp av psykolog. Min psykolog jag gått till är så himla bra, och jag känner mig tusen gånger bättre efter varje besök. Det är tungt, men så givande! kram

Amanda sa...

Jag hoppas innerligt det också! Skulle vara så otroligt skönt med lite hjälp! kram